Nachádzate sa tu

11 dôvodov, PREČO využívať Facebook na BIZNIS

Toto ste už čítali?

Publikované: 2018, jún 12 - 11:47 | Farebné
Dnešných ľudí môžeme rozdeliť na 2 skupiny, na tých, čo sú na Facebooku a tých, ktorí mu doposiaľ ešte odolávajú. V tomto článku vám ukážeme 11 dôvodov, prečo by ste mali byť na Facebooku, aj keď doteraz odolávate a najmä prečo by ste ho mali využívať na biznis.
11 dôvodov, PREČO využívať Facebook na BIZNIS

1. Facebook je GENIÁLNY nástroj na udržiavanie kontaktov

Ako často sa stretávate s celým okruhom vašich známych? Sú medzi nimi aj takí, s ktorými ste sa nestretli mesiace alebo roky?
Áno?…Tak s nimi sa dá veľmi dobre udržiavať kontakt pomocou Facebooku.
Vaši priatelia na Facebooku uverejňujú príspevky, čo sa udialo v ich živote. Vy na ich príspevky môžete zareagovať označenim „páči sa mi“ alebo komentárom, čím sa im pripomeniete a ukážete, že na nich myslíte.
Je to jednoduchý a časovo nenáročný spôsob ako nestratiť kontakty na známych a byť s nimi v kontakte (aj keď len virtuálnom).
Ak ste obchodník, ktorý predáva napr. reality, poistenie, parfémy alebo svoje poradenstvo, tak zostať v kontakte s každým, s kým sa stretnete, je životu dôležité. Asi viete aké CENNÉ sú všetky kontakty.
Preto každého s kým sa zoznámite si pridajte na Facebook a začnite udržovať kontakt.

2. Facebook je nástroj, ako dať svojmu okoliu vedieť, čo robíte

Bežný človek má na Facebooku v priemere 150 známych, tí ktorí s Facebookom aktívne pracujú, tam majú stovky alebo tisíce známych.
Vždy, keď pridáte na Facebook nejaký príspevok, tak sa to zobrazí vašim priateľom. Prestavte si teda, že pridáte na Facebooku odkaz na nejaký odborný článok z vašej brandže.
Vaši známi ihneď spozornia. Keď to zopakujete viackrát, tak pochopia, že sa danej oblasti venujete. A to je základ, aby mohli dvihnúť telefón a zavolať vám.
Lebo pokiaľ vaši známi nevedia, čo robíte, tak ako môžu dvihnúť telefón a zavolať vám?
Možno dvihnú telefón, ale zavolajú niekomu inému, o kom vedia, že danú vec robí a je v nej odborník.
Takže čo by ste mali robiť, aby ste dali svoju okoliu vedieť, čo robíte?
Občas pridajte odkaz na nejaký odborný článok z vašej bradže.

3. Môžete si zdarma vytvoriť firemný profil na Facebooku, tzv. (fanpage)

Firemný profil na Facebooku umožňuje, aby ste sa prezentovali ako firma alebo ako obchodník. Je dobrá nielen pre veľké firmy, ale aj pre bežných obchodníkov, napr. finančných poradcov, realitných maklérov, výživových poradcov, koučov, trénerov atď…
Jej výhodou je, že pomocou nej si robíte zdarma reklamu a hlavne komunikujete s masou. Takže keď máte nový produkt, tak prostredníctvom firemného profilu (fanpage) sa o ňom dozvedia masy.
Najväčšia výhoda komunikácie s masou spočíva v efektivite. Čím väčšia masa, tým viac obchodov z nej spadne.
Nie je nič lepšie ako keď pridáte príspevok na Facebook a ten sa zobrazí tisíckam ľudí, ktorí sa hneď dozvedia, čo chcete.

4. Facebook môže byť knižnica vášho know-how

Ak na Facebooku natrafíte na zaujímavý článok, tak si ho môžete uložiť „na neskôr“. Po čase tak budete mať úžasnú knižnicu článkov.
Čo tak si začať ukladať na Facebooku články z vášho oboru alebo články, ktoré vám pomôžu k vyšší predajom?
Budete mať tak pokope všetko, čo sa vám v budúcnosti môže zísť.

5. Na Facebooku je SUPER LACNÁ reklama

Vedeli ste, že na Facebooku si môžete zaplatiť reklamu? A nie hocijakú – super lacnú.
Na Facebooku môžete mať reklamu za oveľa „lepší“ peniaz. Navyše vidíte koľko ľudí danú reklamu videlo a tiež koľko ľudí na ňu kliklo.
A čo je na tom najlepšie, že vôbec nemusíte veľa platiť. Kludne si to môžete vyskúšať napr. za 1 euro, aby ste videli, čo to dokáže.

6.  Spojiť sa s podobne zmýšlajúcimi ľuďmi

Na Facebooku sa môžete zapojiť do skupín, ktoré sú zamerané na rôzne témy a zoznamovať sa tam, budovať si tam vzťahy alebo tam LOVIŤ KLIENTOV.
Na Facebooku nájdete rôzne skupiny od zamerania na zdravý životný štýl až po financie a MLM.

7. Facebook je skvelý nástroj na zákaznícku podporu

Skupiny na Facebooku sa dajú využiť aj inak a to pre lepšiu zákaznícku podporu. Môžete si vytvoriť uzatvorenú alebo utajenú facebookovú skupinu, pridať alebo pozvať do nej svojich klientov a pomáhať im, vzdelávať ich a komunikovať s nimi.

8. Facebook je skvelý nástroj na sledovanie konkurencie

Vedeli ste, že na Facebooku môžete sledovať svoju konkurenciu? Existuje na to nástroj, ktorý sa volá záujmy. Do záujmov si môže pridať ľudí (konkurentov), fanpage vašej konkurencie a môžete sledovať, čo všetko pridáva na Facebook, ako komunikuje, aké má novinky atď.
Je to spôsob ako nenápadne sledovať konkurenciu bez toho, aby niekto o tom vedel.

9. Aktuálny zdroj informácií z vášho oboru

Takmer každý web má svoju fanpage na Facebooku, kde zdieľa svoje články, názory a rôzne príspevky. Pomocou záujmov si môžete vytvoriť takýto zoznam a vidieť všetko, čo zdieľajú. Vďaka tomu budete mať všetky informácie napríklad zo svojho oboru pekne pokope.
Každý deň len pozriete pár príspevkov, čo pridali a ste najiformovanejší človek v obore.

10. Skvelý spôsob ako získať názor od potenciálnych klientov

Chcete zistiť, čo vašich klientov trápi alebo aký je ich názor? Nie je to jednoduchšie ako opýtať sa ich na Facebooku. Pokiaľ máte fanpage, tak len jednoducho položte otázku. Odpovede vám často pomôžu napríklad pri tvorbe produktov, argumentov alebo lepšie pochopiť správanie vašich potenciálnych klientov.

11. Obrovský zdroj informácií pred stretnutím s klientom

Keď idete na stretnutie s klientom tak buď klientovi predáte alebo nepredáte. Dobrá príprava dokáže zvýšiť úspešnosť vášho predaja.
V rámci prípravy si môžete preklepnúť klientov profil na Facebooku. Zistiť čo sa mu páči, či máte spoločných známych, čo naposledy robil.
Všetko to závisí od nastavenia jeho súkromia na Facebooku, čo väčšina ľudí nastavené nemá. Takže môžete získať cenné informácie a dostať sa do obrovskej výhody.
Takže toto bolo 11 dôvodov prečo mať Facebook a prečo ho využívať pre biznis.

Zdroj: expertnapredaj.sk