„Vznikom NIVAM plníme jeden z našich záväzkov, ktorý sme dali pri nástupe na rezort. Tým bolo zjednotenie a sfunkčnenie organizácií, ktoré patria pod rezort. Pod jednu strechu dostávame organizácie, ktorých fungovanie si je blízke, a ktoré sa venujú oblastiam ako vzdelávanie učiteľov, zmeny v obsahu vzdelávania, práca s mládežou či štandardizovanému testovaniu. Naším cieľom je, aby tieto organizácie fungovali efektívnejšie, lepšie a slúžili ako pomoc pre učiteľov a žiakov,“ priblížil minister školstva Branislav Gröhling.
Národný inštitút vzdelávania a mládeže (NIVAM) bude poskytovať vzdelávanie a poradenstvo pedagogickým a nepedagogickým zamestnancom, metodicky usmerňovať školy a školské zariadenia, aplikovať pedagogický výskum, organizovať predmetové olympiády a súťaže, poskytovať externé testovanie na školách, neformálne vzdelávať mládež či spravovať knižničný fond. Zároveň bude reflektovať potreby vzdelávania pre moderné školstvo a plniť aktivity z Plánu obnovy. Zlúčenie týchto organizácií bolo aj dlhoročnou požiadavkou ministerstva školstva na zníženie výdavkov, ktoré predchádzajúce vedenia rezortu nezrealizovali.
„NIVAM vytvorí a ponúkne priestor pre spoluprácu expertov v oblasti vzdelávania po obsahovej aj odbornej stránke a zároveň aj lepšiu dostupnosť a adresnosť podpory pomoci učiteľom a pracovníkom s mládežou v regiónoch. Jednou z kľúčových úloh národného inštitútu bude podpora učiteľov pri implementácii nového štátneho vzdelávacieho programu pre základné vzdelávanie a zavádzaní podporných opatrení do výchovy a vzdelávania,”
dodal Ivan Pavlov, poverený generálny riaditeľ NIVAM. Národný inštitút vzdelávania a mládeže bude mať svoje sídlo v Bratislave na Ševčenkovej ulici, podporu v regiónoch bude zabezpečovať 8 krajských pracovísk inštitútu a pracovisko v Komárne.
Ďalšie informácie o novej inštitúcii nájdete aj webovej stránke nivam.sk O všetkých aktuálnych aktivitách bude verejnosť informovaná aj prostredníctvom Facebook NIVAM.
Toto ste už čítali?
Skúšku dospelosti skladá tento rok viac ako 41 tisíc žiakov. Vieme, ako sa im darilo v externej časti maturitnej skúšky
Väčšina gymnazistov má za sebou už aj ústne maturitné...