Back to top

V záujme rýchlejšieho vybavenia

Publikované: 1. jún 2017 - 8:21
V minulom období sa udiali vážne zmeny týkajúce sa rozvoja informačného systému mestského úradu. Na túto tému sme sa rozprávali s primátorom mesta, Zoltánom Hájosom.

„Tomu, aby občania dostali rozhodnutia mesta o dani z nehnuteľnosti, za psa či o poplatku za odvoz odpadu, dvojjazyčne – v slovenčine a v maďarčine, predchádzala pred rokom výmena informačného systému. Takže teraz je všetko v súlade s platným zákonom, ktorý prikazuje samosprávam spraviť všetko pre umožnenie komunikácie s občanmi elektronicky. Na druhej strane sú pripravené riešenia na to, aby si občania mohli pozrieť, či nemajú nedoplatok voči mestu, respektíve si môžu skontrolovať svoje dáta.

Prvá časť vývoja je za nami, vlani sme na úrade vymenili poštový program na evidenciu došlej a odoslanej pošty a aj spisy sú už evidované v novom programe. Ďalším krokom bude komunikácia s občanmi cez klientsku bránu. Vzhľadom na to, že v tejto téme je aj zákon ešte neistý (kvôli výmene ID kariet na čipové), má aj mestský úrad viac času na prípravu a spoznanie počiatočných chýb informačného systému. Tie,  s ktorými  sa pracovníci úradu stretávajú, sa snažia vyriešiť s vývojárom softvéru. Musím pochváliť postoj úradníkov, berú na seba veľa dodatočnej práce v záujme rozvoja, čo ale nakoniec uľahčí ich prácu v budúcnosti.

Budúcnosť patrí elektronickej komunikácii, preto by sme v tejto súvislosti chceli rozvíjať aj možnosť komunikácie cez mobilné telefóny a tablety. Zatiaľ môžem uviesť, že prvé kroky sme už urobili, ale čaká nás ešte mnoho mesiacov práce, aby sme sa prispôsobili narastajúcim nárokom rozvíjajúceho sa sveta na urýchlenie vybavovania klientskych záležitostí.”

Toto ste už čítali?

Cookies