Back to top

Analýza ISP: Počítače zvyšujú čitateľskú gramotnosť znevýhodnených žiakov

Publikované: 29. november 2022 - 15:29
Kľúčovú úlohu v príprave detí na pracovný trh budúcnosti bude zohrávať pripravenosť škôl efektívne reagovať na zmeny a potreby na trhu práce. Školy musia žiakov pripraviť na povolania, ktoré ešte nevznikli, a na používanie technológií, ktoré ešte neboli vyvinuté. Inštitút sociálnej politiky preto zmapoval informatizáciu slovenského školstva a pozrel sa na vplyv dostupnosti počítača na hodinách na študijné výsledky štvrtákov.
Analýza ISP: Počítače zvyšujú čitateľskú gramotnosť znevýhodnených žiakov

Najväčší prospech z dostupnosti počítača na hodinách čítania mali deti navštevujúce školy, na ktorých mali nárok na obed zdarma všetky deti (išlo predovšetkým o školy, na ktorých viac ako 50 percent detí pochádzalo z rodín poberajúcich dávku v hmotnej núdzi). Deťom navštevujúcim tieto školy sa vďaka dostupnosti počítačov zlepšila čitateľská gramotnosť až o 0,25 štandardnej odchýlky, čo sa dá považovať za silný efekt.

Na základe výsledkov tejto analýzy sa preto odporúča: (1) zabezpečiť dostupnosť digitálnych technológií pre deti zo znevýhodneného prostredia, (2) identifikovať účinné spôsoby integrácie IKT do vzdelávacieho procesu na hodinách matematiky a prírodovedy a (3) hodnotiť dopad dostupnosti výpočtovej techniky na širší okruh zručností žiadaných na trhu práce.

Analýzu nájdete tu.

O Inštitúte sociálnej politiky

Inštitút sociálnej politiky je hlavný analytický a poradný útvar Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR.

Venuje sa analýzam sociálnych politík, politík zamestnanosti a trhu práce, aby vláde aj širokej verejnosti prinášali spoľahlivé odporúčania, ktoré vedú k tvorbe kvalitných verejných politík. Viac informácii o inštitúte nájdete na https://institutsocialnejpolitiky.sk

MPSVR SR tlačová správa

Toto ste už čítali?

Cookies