Najväčší prospech z dostupnosti počítača na hodinách čítania mali deti navštevujúce školy, na ktorých mali nárok na obed zdarma všetky deti (išlo predovšetkým o školy, na ktorých viac ako 50 percent detí pochádzalo z rodín poberajúcich dávku v hmotnej núdzi). Deťom navštevujúcim tieto školy sa vďaka dostupnosti počítačov zlepšila čitateľská gramotnosť až o 0,25 štandardnej odchýlky, čo sa dá považovať za silný efekt.
Na základe výsledkov tejto analýzy sa preto odporúča: (1) zabezpečiť dostupnosť digitálnych technológií pre deti zo znevýhodneného prostredia, (2) identifikovať účinné spôsoby integrácie IKT do vzdelávacieho procesu na hodinách matematiky a prírodovedy a (3) hodnotiť dopad dostupnosti výpočtovej techniky na širší okruh zručností žiadaných na trhu práce.
Analýzu nájdete tu.
O Inštitúte sociálnej politiky
Inštitút sociálnej politiky je hlavný analytický a poradný útvar Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR.
Venuje sa analýzam sociálnych politík, politík zamestnanosti a trhu práce, aby vláde aj širokej verejnosti prinášali spoľahlivé odporúčania, ktoré vedú k tvorbe kvalitných verejných politík. Viac informácii o inštitúte nájdete na https://institutsocialnejpolitiky.sk
MPSVR SR tlačová správa
Toto ste už čítali?
Detské osobnosti dunajskostredských škôl v roku 2024
Vedenie nášho mesta každoročne privíta vynikajúcich...
Skúšku dospelosti skladá tento rok viac ako 41 tisíc žiakov. Vieme, ako sa im darilo v externej časti maturitnej skúšky
Väčšina gymnazistov má za sebou už aj ústne maturitné...