A prečo by o Shops mal vlastne niekto uvažovať? Samotné 3 miliardy užívateľov, ktorí tieto sociálne siete používajú, sú veľmi pádnym dôvodom.
Spustenie Facebook Shops oznámil v utorok zakladateľ a súčasný CEO spoločnosti Facebook Mark Zuckerberg. Shops budú prítomné nielen na Facebooku, ale aj vo všetkých ďalších aplikáciách, ktoré patria pod spoločnosť Facebook.
Predajcovia môžu s jedným obchodom osloviť používateľov na Instagrame, v aplikácii WhatsApp, v Messengeri a tiež na Facebooku. Teoreticky tak môžu zasiahnuť, naprieč všetkými aplikáciami, viac než trojmiliardové publikum.
Ako fungujú Facebook Shops?
Facebook Shops tu sú najmä pre malých predajcov a podnikateľov, ktorí predtým neboli online. Tým by práve táto služba mala umožniť vytvoriť a prevádzkovať vlastný e-shop bez ďalších nákladov na ich prevádzku. Áno, Shops sú zadarmo.
Predajcovia potom môžu so zákazníkmi komunikovať prostredníctvom komunikátorov WhatApp, Instagram Direct alebo Facebook Messenger. Do budúcnosti sa údajne chystá možnosť navštíviť elektronický obchod priamo z chatu spomínaných “kecálkov”.
Zákazníci môžu za tovar zaplatiť priamo na sociálnych sieťach. Teda na Facebooku alebo Instagrame. V tom prípade musia použiť služby Facebook Pay alebo Instagram Checkout. Tieto služby však ešte nie sú na Slovensku a ani v Českej republike dostupné.
Uzavretie transakcie nemusí prebehnúť iba v aplikáciách Facebooku, ale jej dokončenie sa môže uskutočniť aj na webe alebo e-shope predajcu. Z toho dôvodu o Shops môžu premýšľať aj domáci predajcovia. Webovým analytikom a marketingovým stratégom potom pribudne ďalšia konverzná cesta do ich atribučných modelov.
napidroid.hu/webhostingcentrum.sk
Toto ste už čítali?
Super tekvicové popoludnie v materskej škole
Materská škola - Óvoda na Széchenyiho ul. v Dunajskej...
Štatistika: Popularita platieb nositeľnými zariadeniami v lete stúpa
Počet Slovákov uprednostňujúcich platby nositeľnými...