Back to top

J. Viskupič: s ministrom dopravy rokujeme o komplexnom riešení dopravnej situácie v Hlohovci

Publikované: 2. júl 2020 - 11:49
Predseda Trnavského samosprávneho kraja Jozef Viskupič sa stretol s ministrom dopravy a výstavby SR Andrejom Doležalom vo veci komplexného riešenia dopravnej situácie v Hlohovci. Na rokovaní dňa 30. júna 2020 sa aj za účasti primátora Miroslava Kollára zhodli na potrebe výstavby obchvatu mesta, ktorého súčasťou bude aj nový most cez Váh. Ide však o finančne mimoriadne náročný projekt, ktorý mesto ani župa nezvládne financovať len z vlastných rozpočtov.
J. Viskupič: s ministrom dopravy rokujeme o komplexnom riešení dopravnej situácie v Hlohovci

„Trnavská župa má v správe jediný cestný most v Hlohovci. Jeho diagnostika  ukázala, že je v havarijnom technickom stave. Už minulý rok sme preto boli nútení vylúčiť z neho nákladnú dopravu a pripravujeme jeho rekonštrukciu. Z hľadiska komplexného riešenia dopravy v meste je však najvhodnejšou alternatívou výstavba nového obchvatu. Práve o spolufinancovaní takejto obrovskej investície sme aj za účasti primátora Kollára rokovali s ministrom dopravy. Nateraz môžem konštatovať, že štát sa nezbavuje zodpovednosti, čo považujem za pozitívnu správu. Dohodli sme sa na vypracovaní unikátneho nástroja na rýchle a efektívne financovanie takýchto náročných stavieb. Preto by v ňom mali byť prepojené zdroje Európskej únie, štátu, krajov a miest. Jeho pilotným projektom sa stane riešenie dopravnej situácie v Hlohovci, ktoré je našou – a už aj štátnou – top prioritou v trnavskom kraji, preto pokračujeme v jej trasovaní a projektovaní,“  povedal J. Viskupič.

Intenzita dopravy na súčasnom moste sa pred vylúčením nákladnej dopravy pohybovala v čase medzi 7. a 18. hodinou od 1400 až po 1900 vozidiel za hodinu. K úplnému vylúčeniu nákladnej dopravy z mosta došlo, aby sa predišlo jeho ďalšiemu poškodzovaniu, 
ako aj z dôvodu zvýšenia bezpečnosti účastníkov cestnej premávky. Župa most plánuje nielen zrekonštruovať, aby bol technicky v dobrom stave, ale pri projektovaní sme sa rozhodla rozšíriť mostné teleso o nové, plnohodnotné chodníky pre chodcov a cyklistov na oboch stranách vozovky. Plánuje na to použiť aj prostriedky z eurofondov.

Témou rokovania bolo aj nastavenie udržateľného systému riešenia financovania správy, údržby, ale aj výstavby cestnej infraštruktúry. Prioritou by mala byť výstavba obchvatov malých obcí a miest. V prípade trnavskej župy ide o obchvaty Jablonice a Senice. Spomedzi ďalších prioritných investícií, ktoré by mal štát financovať, župan Viskupič pomenoval rekonštrukciu úsekov ciest medzi Holíčom a Senicou a medzi Medveďovom a Galantou.

TTSK

Toto ste už čítali?

Cookies