Okresné úrady a klientske centrá
Osobné podania sa umožňujú len za účelom výkonu podnikateľskej alebo inej obdobnej činnosti, a to výlučne v podateľni.
V ostatných prípadoch je potrebné využívať telefonickú, elektronickú či písomnú komunikáciu. Podania bez autorizácie je potrebné do 3 pracovných dní doplniť v listinnej podobe či podpísané elektronickým podpisom. Okresné úrady na dodatočné doplnenia nevyzývajú.
Osobne konzultovať požiadavky možno len v odôvodnených prípadoch na základe rozhodnutia prednostu okresného úradu.
Zrušené sú všetky pojednávania o priestupkoch a správnych deliktoch, rovnako je zastavený výkon kontrol.
Vzhľadom na epidemickú situáciu v Nitre na pracoviská OÚ Nitra bude umožnený vstup len osobám, ktoré sa preukážu negatívnym výsledkom RT-PCR testu alebo antigénového testu certifikovaného na území EÚ nie starším ako 7 dní, alebo osobám, ktoré prekonali ochorenie COVID-19 a majú o tom doklad nie starší ako tri mesiace.
Doklady a evidencie
Evidencia vozidiel bude vybavovať žiadosti len online objednaných klientov.
Vykonávajú sa len nevyhnutné evidenčné úkony ako je prihlasovanie vozidiel do evidencie, vrátane vozidiel jednotlivo dovezených, priama zmena držby vozidla v rámci okresu, prevod držby vozidla na inú osobu a vydávanie duplikátov dokladov a tabuliek pri ich strate či odcudzení.
Oddelenia dokladov prijímajú iba:
- žiadosti o vydanie nového občianskeho preukazu po jeho strate/odcudzení,
- žiadosti o vydanie vodičského preukazu po jeho strate/odcudzení, platí aj pre vodičské preukazy vydané v zahraničí,
- žiadosti o vydanie cestovného pasu len v zrýchlenej lehote do 2 a 10 pracovných dní za príslušný správny poplatok.
Výnimočné možno prijať aj žiadosť o vydanie dokladu z iných dôvodov, súvisiacich so zabezpečením nevyhnutných životných potrieb.
Pracoviská evidencie zbraní a streliva /neposkytujú služby vo štvrtok/:
- v agende zbraní a streliva sa nerobia žiadne úkony s výnimkou úkonov, pri ktorých počas krízovej situácie neplynú predĺžené správne lehoty.
Cudzinecká polícia zrušila stránkové hodiny , treba sa preobjednať
V súvislosti s uznesením vlády SR č. 804/2020 a obmedzením slobody pohybu a pobytu a zákazom vychádzania (PDF, 603 kB) stránkové pracoviská všetkých oddelení cudzineckej polície PZ až do odvolania nebudú vybavovať žiadnych klientov. Klienti objednaní na konkrétny termín sa budú musieť znova objednať cez elektronický objednávací systém na najbližší voľný termín.
Mrzí nás toto opatrenie, je však nevyhnutné, keďže príslušníci cudzineckej polície sú nasadení na plnenie úloh Policajného zboru súvisiacich s riešením pandemickej situácie COVID-19 na území SR.
Ďalší vývoj bude závisieť od vývoja pandemickej situácie.
O všetkých zmenách budeme včas informovať.
Vstup občanov na pracoviská koordinujú poverení zamestnanci a supervízori. Každý návštevník je povinný rešpektovať ich pokyny, dodržiavať hygienické opatrenia, najmä povinnosť mať prekryté horné dýchacie cesty rúškom, šatkou či šálom, dezinfikovať si ruky a dbať na dvojmetrový odstup.
fb/MV SR, minv.sk
Toto ste už čítali?
Nové pravidlo mesta DS: Odpad len do vzdialenosti 100 metrov
Mesto Dunajská Streda informuje obyvateľov o najnovších...
Cez aplikáciu sa šíri podvod útočiaci na rodičovské city
Polícia upozorňuje na novú formu podvodu, ktorá zneužíva...