
Po príchode do kancelárie prvého kontaktu si občan s cieľom vybavenia, resp. informovania sa ohľadom evidencie obyvateľstva, sociálnych služieb, miestnych daní, poplatkov, vybavenia matričnej agendy, či overovania popisov a listín, musí vygenerovať poradové číslo prostredníctvom kiosku vyvolávacieho systému. Občan si podľa potreby zvolí službu, ktorú si praje vybaviť v kancelárii prvého kontaktu, pričom správny výber služby/okienka výraznou mierou urýchľuje proces vybavovania úradných záležitostí.
Za rok 2021 bolo vo vyvolávacom systéme evidovaných celkovo 94.142 prípadov.
Takmer štvrtina všetkých oficiálnych úkonov súvisí s overovaním listín. Klienti túto službu využili až 23.470-krát.
Vysoká je aj návštevnosť pokladne, kde môžu zaplatiť miestny poplatok aj tí, ktorí nechcú alebo nemôžu uhradiť poplatky bankovým prevodom; dá sa tu platiť v hotovosti alebo kreditnou kartou. Pokladňu navštívili občania celkovo 20.434-krát. Mestský úrad aj touto cestou pripomína občanom, že viaceré poplatky je možné platiť aj online a prosí občanov o využite tejto možnosti.
S otázkami ohľadom miestnych daní a poplatkov, vrátane otázok a podnetov súvisiacich s poplatkom za komunálny odpad, sa na kanceláriu obrátilo 18.724 ľudí.
Na matričnom úrade vybavovalo svoje záležitosti viac ako desaťtisíc občanov (13.578), evidenciu obyvateľstva navštívilo 9.372 a zákaznícke okienko sociálnych služieb 8.564 ľudí.
Z ročných štatistík vyplýva, že za jeden pracovný deň v roku 2021 bolo v kancelárii prvého kontaktu Mestského úradu v Dunajskej Strede vybavených v priemere 375 prípadov.
Pri vybavovaní úradných záležitostí je možné s úradom komunikovať aj elektronicky a to buď prostredníctvom služby „všeobecnej agendy“ zverejnenej na Ústrednom portáli verejnej správy (www.slovensko.sk) alebo využitím elektronických formulárov zverejnených mestom na stránke https://dunstreda.sk/elektronicke-sluzby. V niektorých prípadoch je možná aj komunikácia prostredníctvom e-mailu.
Podľa štatistických údajov za rok 2021 bolo v informačnom systéme správy registratúry úradu evidovaných spolu 13.554 prichádzajúcich podaní, z toho 2 989 bolo doručených prostredníctvom ÚPVS a 39.379 odoslaných záznamov, z toho 6 951 prostredníctvom ÚPVS.
dunstreda.sk
Toto ste už čítali?

Zvierací ombudsman ponúka právnu pomoc pre farmárov
Slovensko čelí rozširujúcej sa nákaze slintačky a...

Odovzdali zrekonštruované vonkajšie javisko pred kultúrnym domom
Vďaka úspešnému projektu obnovili exteriérové javisko...