Po príchode do kancelárie prvého kontaktu si občan s cieľom vybavenia, resp. informovania sa ohľadom evidencie obyvateľstva, sociálnych služieb, miestnych daní, poplatkov, vybavenia matričnej agendy, či overovania popisov a listín, musí vygenerovať poradové číslo prostredníctvom kiosku vyvolávacieho systému. Občan si podľa potreby zvolí službu, ktorú si praje vybaviť v kancelárii prvého kontaktu, pričom správny výber služby/okienka výraznou mierou urýchľuje proces vybavovania úradných záležitostí.
Za rok 2021 bolo vo vyvolávacom systéme evidovaných celkovo 94.142 prípadov.
Takmer štvrtina všetkých oficiálnych úkonov súvisí s overovaním listín. Klienti túto službu využili až 23.470-krát.
Vysoká je aj návštevnosť pokladne, kde môžu zaplatiť miestny poplatok aj tí, ktorí nechcú alebo nemôžu uhradiť poplatky bankovým prevodom; dá sa tu platiť v hotovosti alebo kreditnou kartou. Pokladňu navštívili občania celkovo 20.434-krát. Mestský úrad aj touto cestou pripomína občanom, že viaceré poplatky je možné platiť aj online a prosí občanov o využite tejto možnosti.
S otázkami ohľadom miestnych daní a poplatkov, vrátane otázok a podnetov súvisiacich s poplatkom za komunálny odpad, sa na kanceláriu obrátilo 18.724 ľudí.
Na matričnom úrade vybavovalo svoje záležitosti viac ako desaťtisíc občanov (13.578), evidenciu obyvateľstva navštívilo 9.372 a zákaznícke okienko sociálnych služieb 8.564 ľudí.
Z ročných štatistík vyplýva, že za jeden pracovný deň v roku 2021 bolo v kancelárii prvého kontaktu Mestského úradu v Dunajskej Strede vybavených v priemere 375 prípadov.
Pri vybavovaní úradných záležitostí je možné s úradom komunikovať aj elektronicky a to buď prostredníctvom služby „všeobecnej agendy“ zverejnenej na Ústrednom portáli verejnej správy (www.slovensko.sk) alebo využitím elektronických formulárov zverejnených mestom na stránke https://dunstreda.sk/elektronicke-sluzby. V niektorých prípadoch je možná aj komunikácia prostredníctvom e-mailu.
Podľa štatistických údajov za rok 2021 bolo v informačnom systéme správy registratúry úradu evidovaných spolu 13.554 prichádzajúcich podaní, z toho 2 989 bolo doručených prostredníctvom ÚPVS a 39.379 odoslaných záznamov, z toho 6 951 prostredníctvom ÚPVS.
dunstreda.sk
Toto ste už čítali?
Práce na železničnej trati Komárno-Bratislava 28. novembra
Leo Express informuje cestujúcich, že z dôvodu prác na...