S ministrom dopravy a výstavby SR Andrejom Doležalom bude rokovať, aby bola výstavba obchvatu Senice zaradená medzi prioritne pripravované úseky v horizonte roka 2028. Bude tiež apelovať na to, aby Slovenská správa ciest čo najskôr aktualizovala štúdiu uskutočniteľnosti modernizácie 80 kilometrov ciest I/51 a I/61 v úseku od hranice s Českou republikou pri Holíči po obec Hrnčiarovce nad Parnou z roku 2017.
„Obchvat Senice je zaradený medzi prioritné úseky dopravnej infraštruktúry, a to na vysokom 30. mieste. Z novej analýzy Útvaru hodnoty za peniaze vyplýva, že má zmysel ho zaradiť aj do harmonogramu prípravy a výstavby projektov cestnej infraštruktúry. Pridal by sa tak k obchvatu Holíča, ktorý už je v investičnom pláne ministerstva dopravy v horizonte roka 2028. To potvrdzuje náš dlhodobý názor, že práve tieto projekty majú potenciál byť užitočné a spoločensky veľmi návratné. Získali sme tak silné argumenty na rokovania s ministerstvom a Slovenskou správou ciest pri každoročnej aktualizácii harmonogramov a využívaniu európskych zdrojov,“ povedal trnavský župan Jozef Viskupič.
Trnavský kraj presadzuje výstavbu spomenutých obchvatov najmä z dôvodu vysokej dopravnej intenzity. Podľa meraní z roku 2017 prejde po trase 6 až 12-tisíc vozidiel denne, pričom až pätinu tvorí nákladná doprava. Cesty I/51 a I/61 prechádzajú cez intravilány obcí a miest, čo predstavuje zníženie kvality života v podobe hlučnosti, prašnosti a v zníženej bezpečnosti.
„Vybudovanie všetkých siedmich navrhovaných úsekov od Holíča až po Trnavu vrátane všetkých zamýšľaných obchvatov a rozšírení ciest bude mať pre Trnavský kraj obrovský význam. Tieto cesty prvej triedy tvoria významnú dopravnú tepnu medzi Slovenskou a Českou republikou a denne ňou prechádzajú tisíce áut a kamiónov. Ich odklon z obcí a miest prispeje k zvýšeniu bezpečnosti a kvality života našich obyvateľov,“ dodal župan Viskupič, ktorý súčasne ocenil, že po rokoch sľubov začala Slovenská správa ciest s veľkoplošnými opravami cesty 1/51 na Záhorí, konkrétne v úseku medzi Radošovcami a Lopašovom, v Senici, v Jablonici a cez Bielu Horu.
Župa zároveň presadzuje aj ďalšie svoje priority v rozvoji dopravnej infraštruktúry. Ide napríklad o výstavbu ďalšieho mosta v meste Hlohovec alebo nového úseku medzi Galantou a Medveďovom. Tieto by mohli byť financované cestného fondu, ktorého vytvorenie ministerstvo dopravy prisľúbilo. Má slúžiť na financovanie investične náročných projektov.
Dokument „Hodnota za peniaze projektu I/51, I/61 Hranica SR/ČR – Holíč – Senica – Trnava – Hrnčiarovce nad Parnou“ je dostupný na https://www.mfsr.sk/files/archiv/10/hodnotenie_SSC_I51_CZ_TT_20220217.pdf.
TTSK
Toto ste už čítali?
Lekárenská pohotovostná služba 1. novembra
Pamätajte, že na sviatok Všetkých svätých má pohotovostnú...
Sociálna poisťovňa od januára zvýši dôchodky o 2,1 %
Sociálna poisťovňa (SP) od januára budúceho roka zvýši...