
S ministrom dopravy a výstavby SR Andrejom Doležalom bude rokovať, aby bola výstavba obchvatu Senice zaradená medzi prioritne pripravované úseky v horizonte roka 2028. Bude tiež apelovať na to, aby Slovenská správa ciest čo najskôr aktualizovala štúdiu uskutočniteľnosti modernizácie 80 kilometrov ciest I/51 a I/61 v úseku od hranice s Českou republikou pri Holíči po obec Hrnčiarovce nad Parnou z roku 2017.
„Obchvat Senice je zaradený medzi prioritné úseky dopravnej infraštruktúry, a to na vysokom 30. mieste. Z novej analýzy Útvaru hodnoty za peniaze vyplýva, že má zmysel ho zaradiť aj do harmonogramu prípravy a výstavby projektov cestnej infraštruktúry. Pridal by sa tak k obchvatu Holíča, ktorý už je v investičnom pláne ministerstva dopravy v horizonte roka 2028. To potvrdzuje náš dlhodobý názor, že práve tieto projekty majú potenciál byť užitočné a spoločensky veľmi návratné. Získali sme tak silné argumenty na rokovania s ministerstvom a Slovenskou správou ciest pri každoročnej aktualizácii harmonogramov a využívaniu európskych zdrojov,“ povedal trnavský župan Jozef Viskupič.
Trnavský kraj presadzuje výstavbu spomenutých obchvatov najmä z dôvodu vysokej dopravnej intenzity. Podľa meraní z roku 2017 prejde po trase 6 až 12-tisíc vozidiel denne, pričom až pätinu tvorí nákladná doprava. Cesty I/51 a I/61 prechádzajú cez intravilány obcí a miest, čo predstavuje zníženie kvality života v podobe hlučnosti, prašnosti a v zníženej bezpečnosti.
„Vybudovanie všetkých siedmich navrhovaných úsekov od Holíča až po Trnavu vrátane všetkých zamýšľaných obchvatov a rozšírení ciest bude mať pre Trnavský kraj obrovský význam. Tieto cesty prvej triedy tvoria významnú dopravnú tepnu medzi Slovenskou a Českou republikou a denne ňou prechádzajú tisíce áut a kamiónov. Ich odklon z obcí a miest prispeje k zvýšeniu bezpečnosti a kvality života našich obyvateľov,“ dodal župan Viskupič, ktorý súčasne ocenil, že po rokoch sľubov začala Slovenská správa ciest s veľkoplošnými opravami cesty 1/51 na Záhorí, konkrétne v úseku medzi Radošovcami a Lopašovom, v Senici, v Jablonici a cez Bielu Horu.
Župa zároveň presadzuje aj ďalšie svoje priority v rozvoji dopravnej infraštruktúry. Ide napríklad o výstavbu ďalšieho mosta v meste Hlohovec alebo nového úseku medzi Galantou a Medveďovom. Tieto by mohli byť financované cestného fondu, ktorého vytvorenie ministerstvo dopravy prisľúbilo. Má slúžiť na financovanie investične náročných projektov.
Dokument „Hodnota za peniaze projektu I/51, I/61 Hranica SR/ČR – Holíč – Senica – Trnava – Hrnčiarovce nad Parnou“ je dostupný na https://www.mfsr.sk/files/archiv/10/hodnotenie_SSC_I51_CZ_TT_20220217.pdf.
TTSK
Toto ste už čítali?

Odovzdali zrekonštruované vonkajšie javisko pred kultúrnym domom
Vďaka úspešnému projektu obnovili exteriérové javisko...

Zima sa vrátila. Sneh zasypal predovšetkým túto časť Slovenska
Na Slovensko vpadol od severu v priebehu sobotného večera...