
Vyplýva to z prieskumu medzi internetovými užívateľmi, ktorý začiatkom októbra realizoval nákupný poradca Heureka medzi viac ako 2 000 respondentmi.
Údaje z prieskumu hovoria, že ľudia radšej potešia menší počet ľudí, no ak to finančná situácia dovoľuje, svojim blízkym a priateľom doprajú kvalitnejšie prevedenie.
Čoraz viac Slovákov využíva na nákup darčekov online obchody. Takmer každý piaty Slovák nakupujúci na internete hľadá darčeky priebežne počas celého roka. V porovnaní s minulým rokom sa tento počet zvýšil o 40 percent.
Rovnako sa zvyšuje počet ľudí, ktorí nakupujú darčeky pre blízkych výlučne online. V porovnaní s minulým rokom predstavuje tento nárast 25 percent. Všetky, alebo aspoň polovicu darčekov, tento rok nakúpi na internete každý druhý respondent. Výhradne v kamenných predajniach v súčasnosti nakupujú už len dve percentá opýtaných.
Novým trendom sa stáva, že Slováci celkovo rozmýšľajú o nákupoch inak. Už nechcú dávať peniaze za zbytočnosti, ktoré sa nebudú využívať.
Zo štatistík nákupného poradcu Heureka vyplýva, že až 72 percent opýtaných Slovákov pri výbere darčekov pozerá najskôr na kvalitu.
Štvrtina respondentov potvrdzuje, že šetriť bude znížením počtu obdarovaných osôb. Každý desiaty respondent tento rok nemá v pláne darovať žiadny darček.
ma7.sk/index.sme.sk
Toto ste už čítali?

Svedectvo minulosti je zodpovednosťou budúcnosti
Dňa 8. mája uplynie 80 rokov od konca druhej svetovej...

Zoltán Hájos: „Snažiac sa ísť jeden druhému príkladom vytvárame miesto pre budúci blahobyt našich potomkov”
Slávnostné odovzdávanie verejných ocenení mesta sa konalo...