„Napriek tomu, že inflácia sa týka aj nás a našich dodávateľov, rozhodli sme sa výrazne a dlhodobo znížiť ceny obľúbených produktov,“ uviedol konateľ spoločnosti Lidl Martin Nagy.
Lidl plánuje dlhodobo zastropovať ceny desiatkam výrobkov, a to znížením ceny najmenej o 10 percent. Medzi zlacnenými produktmi bude aj slnečnicový a repkový litrový olej, syr, smotany, párky či šunka.
Férové obchodné podmienky
Výhodnými cenami chce o zákazníka zabojovať aj COOP Jednota Slovensko. Sústrediť sa chce hlavne na vlastné značky. Ako uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa COOP Jednoty Slovensko Jana Kuklová, pri vlastných značkách COOP Jednota spolupracuje s viac ako 90 dodávateľmi a až 85 percent produktov vlastnej značky pochádza od slovenských dodávateľov.
Obchodný reťazec uviedol, že majú so všetkými partnermi úzku a otvorenú komunikáciu v snahe dosiahnuť férové obchodné podmienky.
Vývoj cien potravín
„Vďaka tomu, že máme viac ako dvetisíc predajní po celom Slovensku, poskytujeme svojim dodávateľom záruku stáleho odbytu vo veľkých objemoch. Preto dokážeme s dodávateľmi dohodnúť zaujímavé a výhodné ceny produktov vlastných značiek, čo zákazníci v súčasnosti ešte viac oceňujú,“ dodala Kuklová.
Vývoj cien potravín v blízkej budúcnosti je podľa obchodných reťazcov ťažké predpovedať. „Veľmi dôležité bude konečné rozhodnutie vlády SR, ako bude energetickú krízu riešiť v rámci jednotlivých sektorov hospodárstva, od čoho sa následne bude odvíjať cenová stabilita, respektíve nestabilita,“ uzavrela Kuklová.
Agentúra SITA k téme zastropovaných cien potravín oslovila aj obchodné reťazce Kaufland a Billa, ktoré sa zatiaľ nevyjadrili.
(NZS/Felvidék.ma/SITA)