Požiadali sme Ing. Zoltána Pápayho, vedúceho odboru finančného a evidencie majetku, aby krátko zhrnul udalosti minulých štyroch dní.
- Podľa predbežných plánov ste na tohtoročnom jarmoku počítali so 450 trhovníkmi. Aj v skutočnosti bol taký veľký záujem?
- Bolo vypredané celé územie jarmoku, dokonca sme museli vytvoriť náhradné miesta. Tým sme dosiahli hranice kapacity územia – vrátane všetkých predajcov tovarov, jedál a nápojov.
- Aký veľký bol záujem zo strany návštevníkov?
- Keďže jarmok nemá organizovaný systém vstupu, počet návštevníkov je ťažké presne odhadnúť. Podľa našich výpočtov sa koncertov zúčastnilo viac ako desaťtisíc ľudí. Celkovo možno povedať, že na jarmok prišlo asi 30 až 50 tisíc ľudí počas štyroch dní, čo je z regionálneho hľadiska veľmi vysoká návštevnosť. Tohtoročný jarmok bol z hľadiska návštevnosti doteraz asi najväčší, čomu, samozrejme, dopomohlo aj priaznivé počasie. Súčasne, úspešná voľba programu, istou mierou tiež prispela k vysokej návštevnosti. Aj v predošlých rokoch boli také dni, keď sa počet návštevníkov priblížil k tohtoročnému, ale to, aby bolo počas štyroch dní také pekné slnečné počasie a taký dav ľudí by denne navštívil jarmok, sa ešte nestalo.
- Aké boli ohlasy na jarmok?
- Väčšinou pozitívne. Samozrejme, dostali sa k nám aj negatívne ohlasy, najmä ohľadne upratovania, ale vítame aj tieto pripomienky. Pri tomto počte ľudí sa nahromadilo toľko smetí, na koľko spoločnosť Municipal nebola pripravená, ale v budúcnosti sa to budeme snažiť napraviť. V každom prípade si vypočujeme aj negatívne kritiky a v budúcnosti, vychádzajúc z nich, sa budeme snažiť eliminovať terajšie problémy.
- Ako hodnotíte podujatie z finančného hľadiska?
- Príjem z jarmoku bol takmer 80 tisíc eur, čím bol náš 70 tisícový plán prekročený o takmer 10 tisíc. Opäť musím spomenúť, že za to môžeme ďakovať aj krásnemu počasiu. Avšak, osvedčili sa tie novinky, ktoré charakterizovali tohtoročný jarmok. Myslím tu predovšetkým na nové rozdelenie jarmoku a LED panely. Veľkému úspechu sa tešila možnosť vyhliadkového letu, lezecká stena a účasť sokoliarov. Čo sa týka trhovníkov, 99% z nich by sa chcelo zúčastniť jarmoku aj v budúcom roku, čo je pre mňa ako organizátora veľká radosť. Aj návštevníkom priniesol tohtoročný jarmok pravú jarmočnú atmosféru. Celkovo môžem povedať, že je za nami úspešný ročník - ako finančne, tak aj z hľadiska návštevníkov a trhovníkov.
- Boli nejaké problémy v oblasti bezpečnosti?
- Napriek tomu, že návštevnosť bola taká veľká, sa z hľadiska bezpečnosti vyskytli našťastie len zanedbateľné problémy. Ako kuriozitu by som spomenul samozvaného predajcu parkovacích lístkov, ktorý pri športovej hale „usmerňoval parkovanie“, ktorému, bohužiaľ, mnohí naleteli. Ale akonáhle sme sa o tom dozvedeli, polícia situáciu vyriešila, tohto pána odviedla. Okrem toho môžeme hovoriť len o maličkostiach, boli problémy len s niekoľkými opitými mladistvými, a našťastie, iba v jednom prípade sme museli volať sanitku. Ale jarmok prebehol bez vážnejších problémov a agresivity.
- Pred jarmokom ste spomenuli, že je plánovaná prestavba okolia športovej haly, ktorá neskôr môže slúžiť ako územie jarmoku, aby bolo všetko ešte komfortnejšie.
- V prvom rade musíme počkať, kým dokončia stavbu samotného štadióna DAC. Totiž s prevádzkovateľom arény bolo dohodnuté, že aj budúce parkovisko štadiónu nám počas jarmoku bude k dispozícii. Okrem toho plánujeme vybudovanie bežeckej trate v zalesnenej časti vedľa športovej haly, ktorá bude neskôr tiež slúžiť jarmoku. Ale to je ešte ďaleko, lebo v súčasnej dobe sa len pripravujú plány a rodia sa nápady, ako túto trať vybudovať.
- Do budúcnosti ostáva súčasná organizácia jarmoku?
- Pre nás je dôležitý hlavne názor obyvateľov a spätná väzba od nich ukázala, že terajšie územné usporiadanie je vyhovujúce. Aj postavenie stanov pred pódiom, na ktorom sa konali koncerty, bol dobrý nápad – mnohí to chválili - takže v budúcnosti to nebudeme meniť. Hľadiac na budúcnosť vidíme len jeden jediný problém, a ním je to, že už je využitá takmer celá kapacita plochy. V prípade, že sa počet návštevníkov bude ďalej zvyšovať, budeme musieť tento problém riešiť. Teraz sme totiž dosiahli hranicu, ktorá sa z bezpečnostných dôvodov neodporúča prekročiť.
- Aké ciele ste si vytýčili na ďalšie obdobie?
- Myslím si, že sa túto festivalovú sezónu podarilo dôstojne uzavrieť. Bolo by dobré Žitnoostrovský jarmok usporiadať aj v budúcnosti, a to v rozsahu, ktorým by presiahlo Dunajskú Stredu, a ostal by naďalej významnou udalosťou motivujúcou širší región. Dôkazom veľkého regionálneho záujmu bolo mnoho vozidiel s inou značkou ako DS. To všetko nás môže uistiť v tom, že na jarmok sme vybrali vhodné programy. Teraz by sme si už chceli udržať úroveň, na ktorú sme sa dostali, zaradiť do hlavných programov ešte viac živých koncertov, lebo sa to osvedčilo. Jarmok svojou účasťou okrem primátorov a starostov z okolia Dunajskej Stredy, poctil aj primátor Komárna a Štúrova. Podľa mňa sa nám v budúcnosti podarí vybudovať skvelú spoluprácu aj medzi jarmokmi rôznych regiónov.
Toto ste už čítali?
Mesto DS vyhlasuje výberové konanie na obsadenie funkcie riaditeľa Základnej školy Zoltána Kodálya s VJM
Mesto Dunajská Streda VYHLASUJE VÝBEROVÉ KONANIE na...
Prerušenie distribúcie elektriny dňa 18. novembra 2024
Mestský úrad v Dunajskej Strede v mene Spoločnosti...