
Systém COOP Jednota prináša zákazníkom slovenskú produkciu už 155 rokov, v takmer 2 000 predajniach po celom Slovensku. Dopyt po kvalitných slovenských potravinách je zrejmý v meste i na vidieku. Ukázal to aj prieskum agentúry 2muse realizovaný na jeseň 2023, z ktorého vyplynulo, že až 76 % spotrebiteľov preferuje potraviny slovenského pôvodu.
Slovenskosť má COOP Jednota v DNA
Obchodná politika najväčšieho domáceho obchodného reťazca COOP Jednota je založená na dlhodobej spolupráci so slovenskými dodávateľmi a overenej slovenskej kvalite. Predaj slovenských potravín tvorí v systéme COOP Jednota viac ako 70% z reálneho predaja cez registračné pokladnice, čo je dlhodobo najviac spomedzi všetkých obchodných reťazcov pôsobiacich na slovenskom trhu. Na tejto metóde je postavená aj informačná povinnosť obchodných reťazcov smerom k Ministerstvu pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR. Obchodné reťazce pôsobiace na slovenskom trhu sú povinné odovzdávať ministerstvu polročný výkaz o percentuálnom podiele obratu z predaja potravín vyrobených v Slovenskej republike na celkovom obrate. „Podpora predaja slovenskej produkcie je jeden z kľúčových strategických cieľov COOP Jednoty, preto výrobky od slovenských dodávateľov dominujú v ponuke našich predajní. V predajniach COOP Jednoty nájdu zákazníci výlučne slovenskú bryndzu a slovenské vajcia. Podiel predaného slovenského kuracieho mäsa na celkovom obrate z predaja predstavuje tiež takmer 100%, slovenského mlieka 99%, smotany 98% a slovenského medu 97%. S našimi slovenskými dodávateľmi máme vybudované dlhodobé korektné obchodné vzťahy. Napriek silnému cenovému tlaku lacnejších zahraničných alternatív v ponuke konkurencie, úspešne držíme slovenskú líniu našej obchodnej politiky. Dôverujeme domácej produkcii a zákazníci dôverujú nám,“ zdôrazňuje Ján Bilinský, predseda predstavenstva, COOP Jednota Slovensko.
Vlastné značky s krajinou pôvodu Slovensko
Domácich producentov podporuje systém COOP Jednota aj prostredníctvom vlastných značiek, z ktorých až 85% pochádza od slovenských dodávateľov. Prioritou pri rozvoji portfólia vlastných značiek je, aby ho tvorili práve produkty od domácich slovenských a lokálnych výrobcov. „Zákazník veľmi citlivo vníma krajinu pôvodu ako aj to, ktorý výrobca produkt vyrába. Ako jeden z prvých obchodných reťazcov sme na výrobkoch vlastných značiek začali uvádzať podrobnú informáciu o výrobcovi. Pri produktoch našich vlastných značiek je pre nás obzvlášť dôležitá transparentnosť a férovosť voči zákazníkovi, preto považujeme za samozrejmosť danú informáciu uvádzať,“ konštatuje J. Bilinský. Regionálne spotrebné družstvá majú vybudované partnerstvá s lokálnymi pekármi, mäsiarmi a spracovateľmi či výrobcami mlieka a mliečnych produktov. V systéme COOP Jednota spolupracujeme s viac ako 1 300 lokálnymi slovenskými dodávateľmi. Širokou ponukou regionálneho sortimentu chceme spotrebiteľom ponúknuť atraktívne domáce špeciality a zároveň podporiť miestnych producentov.
Garancia COOP kvality
Vlastné značky predstavujú kvalitatívne a cenovo výhodnú alternatívu k značkovým produktom. V spolupráci s akreditovanými laboratóriami stanovujeme úroveň kvality našich výrobkov a dohliadame nad jej dodržiavaním. Systém kontroly bezpečnosti a kvality potravín je v sieti COOP Jednota postavený na odbornosti, nezávislosti a prísnych normách. Vďaka precíznej kontrole postavenej na odborných analýzach, môžeme na výrobkoch vlastných značiek uvádzať logo Garancia COOP kvality. V záujme ochrany spotrebiteľa sú všetky výrobky uvedené na trh pod vlastnou značkou automaticky zaradené do systému kontrol.
Slovenské potraviny patria na naše regály
Slovenskí spotrebitelia majú záujem o domáce produkty, dôverujú ich osvedčenej kvalite, preto ich v sieti COOP Jednota konzistentne podporujeme a prinášame zákazníkom pestrú a cenovo dostupnú ponuku slovenských výrobkov. Prebiehajúcou marketingovou kampaňou demonštrujeme čo by sa stalo, keby z predajní COOP Jednoty zmizli všetky slovenské potraviny. Ostali by poloprázdne regály. Týmto posolstvom chceme poukázať na to, že v sieti našich predajní je najviac slovenských výrobkov a zákazníkov chceme ubezpečiť, že ich v našich predajniach vždy nájdu. Navyše, ak v období do 21.02.2024 zrealizujú nákup v hodnote minimálne 25 eur, môžu vyhrať ceny až za 100 000 eur. Viac informácií na www.coop.sk.
Coop Jednota Slovensko
Toto ste už čítali?

Trnavský kraj vyhlásil 2. kolo obchodnej verejnej súťaže na krásne priestory Kreatívneho centra Trnava
Trnavský kraj vyhlásil obchodnú verejnú súťaž, v ktorej...

Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska ocení najlepšie hotely na Slovensku!
Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska (AHRS) dnes...