
„Komplexná rekonštrukcia hlohoveckého mosta bola jedným z najnáročnejších projektov v kraji vôbec. Vyžadovala si dôslednú a kvalitnú prípravu, náročnú logistiku, koordináciu mnohých subjektov aj otvorenú komunikáciu. Po tomto neľahkom období náš najdlhší most opäť plnohodnotne prepája oba brehy Váhu. Jeho význam vzrástol aj vďaka rozšíreniu a novým cyklochodníkom, čím ponúkame zelenú alternatívu pri dochádzaní za prácou či školou. Dovolím si tvrdiť, že sme splnili najväčšiu výzvu v oblasti dopravnej infraštruktúry, zvýšili bezpečnosť cestujúcich a zabezpečili stabilitu mosta. Zvládli sme to aj vďaka trpezlivosti a ohľaduplnosti obyvateľov Hlohovca i okolia, za čo sa chcem úprimne poďakovať,“
- povedal trnavský župan Jozef Viskupič s tým, že most bol počas rekonštrukcie rozšírený o oceľovú konštrukciu na oboch stranách, na ktorých vznikli plnohodnotné chodníky a cyklochodníky. Novým prvkom je aj osvetlenie premostenia, ktoré pozostáva z 299 kusov úsporných LED svietidiel.
Župa zabezpečila aj napojenie na chodníky smerom do mesta, a tiež vyasfaltovanie úsekov ciest za mostom v rovnakom smere. Stavebné práce realizovalo združenie firiem SMS – Kovo-Sklo, pričom aktuálne prebieha kolaudačný proces.
Hlohovecký most bol postavený v 60. rokoch, lenže od začiatku 80. rokov prakticky nebol opravovaný. Posledné väčšie práce na moste sa týkali výmeny asfaltového povrchu, čo ale v konečnom dôsledku nevyriešilo problém s poškodenou mostnou konštrukciou. V roku 2018 bol na základe diagnostiky určený technický stav mosta ako veľmi zlý (šiesty zo siedmich stupňov), na čo župa reagovala v auguste 2019 vylúčením nákladnej dopravy nad 12 ton z mosta v snahe zabrániť ďalšej degradácii konštrukcie.
Cieľom modernizácie bolo spevniť konštrukciu mosta, a to pomocou spevnenia základov i mostného kĺbu. Počas mimoriadnej obhliadky v marci 2022 boli odhalené závažné poruchy v podobe trhlín na pilieroch, ktoré ohrozovali stabilitu mosta. Na základe stanovísk odborníkov bola vtedy okamžite vylúčená doprava z mosta.
Župa na obdobie výluky zabezpečila posilnenie prepravných kapacít na železničnom úseku Leopoldov – Hlohovec, návoz cestujúcich na železničné stanice v Leopoldove a v Hlohovci prímestskými autobusmi, ako aj záchytné parkoviská na oboch stranách Váhu s celkovou kapacitou vyše 500 miest. Po vykonaní prác na zosilnení základov mosta sa v júli 2022 vrátili na most chodci, premávka motorových vozidiel bola na moste obnovená v januári 2023.
TTSK
Toto ste už čítali?

Trnavský kraj si pripomenie 81. výročie SNP pietou aj ukážkami vojenskej techniky
Pri príležitosti 81. výročia Slovenského národného...

Trnavský samosprávny kraj zrekonštruuje most pri Veľkých Úľanoch, pre zachovanie dopravy vybuduje užitočné dočasné premostenie
Trnavský kraj spravuje viacero mostov na regionálnych...