„Dlhodobo staviame na komplexnom prístupe k rozvoju nášho regiónu tak, aby žiadna oblasť nezaostávala. Malé a stredné firmy tvoria viac ako 99 percent všetkých podnikateľských subjektov v Trnavskom kraji. Predstavujú hybnú silu rozvoja nášho územia, ako aj jeho prosperity. Sú tiež kľúčom k udržateľnému hospodárskemu rastu a tvorbe príležitostí pre talentovaných ľudí. Preto sme vytvorili stratégiu, na základe ktorej prinášame optimálne riešenia na rozvoj malého a stredného podnikania. Do praxe aktuálne zavádzame prvé z nich. Cieľovo chceme vytvoriť inovačný ekosystém prepájajúci verejný sektor, akademickú obec a súkromnú sféru za účelom akcelerácie regionálneho rozvoja prostredníctvom rôznych podporných nástrojov,“ povedal trnavský župan Jozef Viskupič.
Stratégia vznikla v spolupráci s inovačným štúdiom Kiuub. Jej tvorbe predchádzal rozsiahly prieskum medzi podnikateľmi, z výsledkov ktorého vyplynulo päť hlavných výziev. Účastníci prieskumu sa vyjadrili, že kraj má malých a stredných podnikateľov informovať, aktívne počúvať, podporovať, prepájať a myslieť na budúcnosť.
Výstupom dokumentu je súbor opatrení na zlepšenie podnikateľského prostredia, ktoré už župa začala realizovať. Jedným z nich bola organizácia druhého ročníka hackathonu s názvom Kiraton, ktorého téma bola práve podpora rozvoja malého a stredného podnikania. Víťazný tím Valec v októbri minulého roka vymyslel nástroj na zber dát o malých a stredných podnikateľoch za účelom ich cieleného informovania o novinkách v oblasti legislatívy či možnostiach financovania, vzdelávania sa alebo riešenia rozličných životných situácií spojených s ich podnikaním.
„Odmena za víťazstvo v krajskom hackathone zahŕňala aj rozpracovanie nápadu a jeho uvedenie do praxe. Spoločne s členmi tímu Valec sme vytvorili online aplikáciu Podnikám v kraji, ktorá sa stala súčasťou našej širšej informačno-komunikačnej platformy. Každému malému či strednému podnikateľovi sme vytvorili možnosť registrácie do databázy. Záujemcovia budú včas dostávať dôležité informácie napríklad o legislatívnych zmenách či grantových príležitostiach. Vytvorením týchto nástrojov sme položili základy podpory rozvoja malého a stredného podnikania zo strany trnavskej župy. Som rád, že sme odstránili najväčšie nedostatky, ktoré podnikatelia pomenovali v prieskume. Ďalej sa zameriame na ich sieťovanie a vzdelávanie,“ povedal Marek Krnáč, zástupca riaditeľa KIRA.
KIRA v najbližšom období zintenzívni poskytovanie služieb malým a stredným podnikateľom s dôrazom na rozvoj ich inovačného a exportného potenciálu. V najbližších mesiacoch spustí digitálnu asistovanú službu online mentoringu a trojmesačný akceleračný program KIRA Akadémia pre malých a stredných podnikateľov, ktoré rovnako vychádzajú z návrhov opatrení obsiahnutých v strategickom dokumente. Registrácia do KIRA Akadémie je spustená na tomto odkaze.
Otvorená informačno-komunikačná platforma, ktorá slúži ako zdroj informácií pre malých a stredných podnikateľov, je dostupná na www.podnikamvkraji.sk. Stratégia rozvoja malého a stredného podnikania pre roky 2022 až 2027 je k dispozícii tu.
TTSK
Toto ste už čítali?
Odviezli zelený odpad z malých záhradkárskych zón
V sobotu odviezli jesenný zelený odpad z malých...