Back to top

Upozornenie na aktiváciu schránok právnických osôb

Publikované: 8. november 2016 - 15:37
Od 1.1.2017 orgány verejnej moci (daňový úrad, sociálna poisťovňa, všeobecná zdravotná poisťovňa, colný úrad, inšpektorát práce, atď.) budú komunikovať s právnickými osobami so sídlom na území SR výlučne prostredníctvom elektronickej schránky. Na aktiváciu takejto elektronickej schránky je potrebné zo strany konateľa vykonať nasledovné úkony:
  • Požiadať o vydanie občianskeho preukazu s čipom (eID kartu) na ktoromkoľvek okresnom riaditeľstve PZ alebo v klientskom centre ministerstva vnútra. A k nemu požiadať o aktiváciu bezpečnostného osobného kódu BOK. Za vydanie nového občianskeho preukazu zaplatíte 4,50 eura.
  • Zaobstarať čítačku kariet (čítačka sa dá kúpiť v ktoromkoľvek elektro-obchode a stojí okolo 35 eur), pripojiť k počítaču s prístupom na internet a stiahnuť aplikácie eID klient a ovládače na čítačku.
  • V prípade, ak konateľom spoločnosti je zahraničná osoba, musíte na prístup do svojej schránky splnomocniť osobu, ktorá už disponuje občianskym preukazom s čipom a bezpečnostným osobným kódom BOK. Splnomocnenie treba overiť notárom a poslať na adresu Úrad vlády SR, P. O. BOX 11, Námestie slobody 1, 810 05 Bratislava 15. 

Viac informácií o zmene nájdete na internetovej stránke https://www.slovensko.sk/sk/statutar

 

Cookies