Back to top

Župa poskytuje bezplatnú službu domáceho tiesňového volania už 300 klientom, na budúci rok to bude o 100 viac

Publikované: 27. december 2022 - 17:03
Trnavský samosprávny kraj spustil pred dvoma rokmi bezplatnú službu domáceho tiesňového volania, ktorá je určená pre samostatne žijúcich obyvateľov župy. Seniori, zdravotne znevýhodnení obyvatelia a čakatelia na umiestnenie do zariadenia sociálnych služieb majú vďaka nej možnosť pokračovať v samostatnom bývaní v domácnosti. V prípade núdze iniciujú tiesňové volanie jednoduchým stlačením prenosného tlačidla. Aktuálne službu využíva 300 obyvateľov kraja, ku ktorým sa na budúci rok pridá ďalšia stovka.
Župa poskytuje bezplatnú službu domáceho tiesňového volania už 300 klientom, na budúci rok to bude o 100 viac

Trnavský samosprávny kraj spustil pred dvoma rokmi bezplatnú službu domáceho tiesňového volania, ktorá je určená pre samostatne žijúcich obyvateľov župy. Seniori, zdravotne znevýhodnení obyvatelia a čakatelia na umiestnenie do zariadenia sociálnych služieb majú vďaka nej možnosť pokračovať v samostatnom bývaní v domácnosti. V prípade núdze iniciujú tiesňové volanie jednoduchým stlačením prenosného tlačidla. Aktuálne službu využíva 300 obyvateľov kraja, ku ktorým sa na budúci rok pridá ďalšia stovka.

„Už dva roky zvyšujeme osamelo žijúcim seniorom, a aj ich blízkym, pocit bezpečia. Ponúkame im totiž možnosť zotrvať v ich prirodzenom domácom prostredí, a to prostredníctvom poskytovania služby domáceho tiesňového volania. Náš stanovený cieľ je, že do konca tohto roka zabezpečíme túto bezplatnú službu pre 300 obyvateľov trnavskej župy, sa nám podarilo naplniť. SOS tlačidlo využívajú ľudia už v 45 mestách a obciach po celom kraji. Doteraz urobili takmer 2.400 volaní, pričom až 65-krát bola privolaná záchranná zdravotná služba. Na budúci rok poskytneme službu ďalším 100 obyvateľom tak, aby počet aktívnych užívateľov stúpol na 400,“ uviedol trnavský župan Jozef Viskupič.

Službu trnavská župa zabezpečuje prostredníctvom KIRA, Krajskej inovačnej rozvojovej agentúry, v spolupráci s Asociáciou samaritánov Slovenskej republiky (ASSR) od septembra 2020. Po vyvolaní tiesňového volania prostredníctvom tlačidla z ktoréhokoľvek miesta v domácnosti sa užívateľ dovolá vyškolenému personálu dispečingu ASSR, ktorý následne situáciu vyhodnotí a určí ďalší postup.

„Potenciálnych klientov služby identifikujeme v spolupráci s mestskými a obecnými samosprávami. Prijímame však aj individuálne žiadosti. O poskytnutie služby je možné požiadať poštou alebo elektronicky,“ uviedla koordinátorka projektu Lucia Vadovičová, ktorú je v prípade záujmu o ďalšie informácie možné kontaktovať na 0911 265 909 alebo vadovicova.lucia [at] kira.sk.

Tlačidlo tiesňového volania je ľahko prenosné a odolné voči vode a vlhkosti. Je možné ho nosiť na zápästí ako náramok alebo na krku ako prívesok. Telefonické spojenie s dispečingom po stlačení SOS tlačidla zabezpečuje pevná základňa, ktorá je v domácnosti strategicky umiestnená. Všetky finančné náklady spojené s inštaláciou základne v domácnosti klienta, ako aj služby non-stop dispečingu hradí trnavská župa.

Ilustračné video je k dispozícii na https://youtu.be/zoa1MY7ZnZk. O službe sa dá dozvedieť viac aj z reportážnych rozhovorov https://youtu.be/gaKWilnG2mw a https://youtu.be/KDMcvz7QU6E.

TTSK

Toto ste už čítali?

Cookies