Zámerom poslancov bolo, aby podmienky zábavy účastníkov vyhovovali požiadavkám aj ostatných občanov, čo znamená, aby sa navzájom nerušili napríklad príliš hlasnou hudbou či inak. V tejto súvislosti vedúci finančného odboru mestského úradu, Pápay Zoltán, uviedol, že povinnosťou organizátorov je minimálne 60 dní pred konaním podujatia musia podať na mestský úrad žiadosť.
K žiadosti treba pripojiť zmluvu so strážnou službou. Samosprávu musia informovať aj o tom, kto bude účinkovať, predajcov jedál a nápojov, umiestnenie pódia, kam budú otočené reproduktory. Smernica určuje aj čas exteriérových podujatí - v piatok a sobotu v noci do 2. hodiny, od pondelka do štvrtka a v nedeľu do polnoci. Exteriérové koncerty zas nesmú prekročiť hlasitosť 80 decibelov meranej vo vzdialenosti 200 m v smere reproduktorov.
Dozvedeli sme sa tiež, že organizátori tohoročných podujatí ešte nezačali nič vybavovať, hoci je to zdĺhavejší proces, avšak povolenie dostanú len na základe preverenia ich žiadosti. V minulom roku bolo viacero sťažností na hlasitosť, mestský úrad vykonal niekoľko meraní, a v tom zmysle budú vedieť usporiadateľom poskytnúť rady.
Žiadajú preto organizátorov, aby sa skontaktovali s mestským úradom, aby vedeli ponúknuť zábavu podľa predpisov.
Toto ste už čítali?
Svet si pripomenie Medzinárodný deň eliminácie násilia páchaného na ženách
Celý svet si 25. novembra pripomenie Medzinárodný deň...
Buď Hrdina – Darovanie krvi na Mestskom úrade 3. decembra!
Dňa 3. decembra 2024 opäť očakávajú dobrovoľníkov na...