
Nedostatočná cestná sieť, investičný dlh v modernizácií štátnych ciest, ale tiež systém spoplatnenia cestnej siete pre nákladnú dopravu, prispieva k presunu nákladnej dopravy na cesty II., respektíve III., triedy, ktoré svojimi technickými parametrami nezvládajú nápor ťažkých nákladných vozidiel. Tieto cesty neboli na takúto intenzitu cestnej premávky a dopravnú záťaž stavané. Dnes dochádza k zhoršovaniu stavebno-technického stavu a bezpečnostných parametrov.
Vysoká intenzita nákladnej dopravy a jej sprievodné javy (exhaláty, emisie, hluk, otrasy, narušovanie statiky obydlí, ohrozenie chodcov, detí a cyklistov, ktorí sú účastníkmi cestnej premávky) vo veľkej miere znižujú kvalitu života obyvateľov bývajúcich v bezprostrednej blízkosti týchto ciest. V tomto kontexte sa dotknutí obyvatelia opakovane obracajú na kraj s podnetmi, sťažnosťami a petíciami.
Preto v záujme ochrany zdravia ľudí a majetku sa kraj rozhodol zapojiť do pripomienkového konania vo veci návrhu vyhlášky Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky č. 475/2013 Z. z., ktorou sa vymedzujú úseky diaľnic, rýchlostných ciest, ciest I. triedy, ciest II. triedy a ciest III. triedy s výberom mýta v znení neskorších predpisov.
Kraj žiada ministerstvo o rozšírenie zoznamu úsekov ciest spoplatnených pre nákladné automobily o desať kritických úsekov najmä v okresoch Galanta a Dunajská Streda. Štyri z nich tvoria úseky ciest II. triedy súbežné s cestami I. triedy v celkovej dĺžke vyše 142 km. Zvyšných šesť úsekov tvoria úseky ciest II. triedy, ktoré nie sú súbežné s cestami I. triedy, v celkovej dĺžke vyše 107 km.
trnava-vuc-sk
Toto ste už čítali?

Zvierací ombudsman ponúka právnu pomoc pre farmárov
Slovensko čelí rozširujúcej sa nákaze slintačky a...

Odovzdali zrekonštruované vonkajšie javisko pred kultúrnym domom
Vďaka úspešnému projektu obnovili exteriérové javisko...