Nedostatočná cestná sieť, investičný dlh v modernizácií štátnych ciest, ale tiež systém spoplatnenia cestnej siete pre nákladnú dopravu, prispieva k presunu nákladnej dopravy na cesty II., respektíve III., triedy, ktoré svojimi technickými parametrami nezvládajú nápor ťažkých nákladných vozidiel. Tieto cesty neboli na takúto intenzitu cestnej premávky a dopravnú záťaž stavané. Dnes dochádza k zhoršovaniu stavebno-technického stavu a bezpečnostných parametrov.
Vysoká intenzita nákladnej dopravy a jej sprievodné javy (exhaláty, emisie, hluk, otrasy, narušovanie statiky obydlí, ohrozenie chodcov, detí a cyklistov, ktorí sú účastníkmi cestnej premávky) vo veľkej miere znižujú kvalitu života obyvateľov bývajúcich v bezprostrednej blízkosti týchto ciest. V tomto kontexte sa dotknutí obyvatelia opakovane obracajú na kraj s podnetmi, sťažnosťami a petíciami.
Preto v záujme ochrany zdravia ľudí a majetku sa kraj rozhodol zapojiť do pripomienkového konania vo veci návrhu vyhlášky Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky č. 475/2013 Z. z., ktorou sa vymedzujú úseky diaľnic, rýchlostných ciest, ciest I. triedy, ciest II. triedy a ciest III. triedy s výberom mýta v znení neskorších predpisov.
Kraj žiada ministerstvo o rozšírenie zoznamu úsekov ciest spoplatnených pre nákladné automobily o desať kritických úsekov najmä v okresoch Galanta a Dunajská Streda. Štyri z nich tvoria úseky ciest II. triedy súbežné s cestami I. triedy v celkovej dĺžke vyše 142 km. Zvyšných šesť úsekov tvoria úseky ciest II. triedy, ktoré nie sú súbežné s cestami I. triedy, v celkovej dĺžke vyše 107 km.
trnava-vuc-sk
Toto ste už čítali?
Lekárenská pohotovostná služba 1. novembra
Pamätajte, že na sviatok Všetkých svätých má pohotovostnú...