
Väčšina zo skontrolovaných kamiónov, až 44 z nich, cez územie Slovenskej republiky len tranzitovala. V prípade ôsmich šlo o bilaterálnu prepravu. Ani jeden skontrolovaný vodič neporušil žiadny z platných zákonov a nariadení. Výnimkou bolo jedno prekročenie maximálneho povoleného pracovného času a dva formálne nedostatky, ktoré sa týkali prepravy ADR.
„Výhradám slovenských dopravcov však rozumieme, keďže pre ukrajinských dopravcov neplatia také prísne podmienky ako pre dopravcov registrovaných v Európskej únii. To bezpochyby zvyšuje ich konkurencieschopnosť, ktorá bola v minulosti znižovaná práve počtom povoleniek,“
- povedal minister dopravy Jozef Ráž.
Podľa aktuálne platnej dohody v rámci celej Európskej únie sa povolenky od ukrajinských dopravcov nebudú vyžadovať do 30. júna 2024. Minister dopravy sa však bude na najbližšom rokovaní ministrov v Bruseli snažiť otvoriť tému skoršieho opätovného zavedenia systému povoleniek.
Ministerstvo dopravy SR
Toto ste už čítali?
Cenu slobody Antona Srholca získali štyria laureáti, ktorých nezlomil komunistický režim
Pri príležitosti osláv Dňa boja za slobodu a demokraciu...
Víkendová uzávera diaľnice D1 pri Bratislave sa odkladá
Národná diaľničná spoločnosť ruší avizovanú uzáveru...
