Že ide o podvod možno rozpoznať podľa viacerých faktorov:
-
Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze. Za zásielku zaplatí klient buď pri objednávaní tovaru, teda priamo eshopu, alebo na dobierku, teda pri prevzatí zásielky – a to hotovosťou alebo kartou. Adresát zaplatíza zásielku kuriérovi, pri priehradke na pobočke alebo v BalíkoBOXe.
-
Slovenská pošta uvádza vo svojich e-mailoch ako trackovacie číslo podacie číslo zásielky, ktoré pozostáva z prefixu (2 písmena), 9 čísel a sufixu (2 písmená na konci, ktoré označujú kód krajiny) Príklad: EB 101809415 SK
-
V prípade, ak adresát dostane mail, odporúčame vždy kontrolovať aj odosielaciu adresu a aby na podozrivé e-maily nereagoval, obzvlášť, ak od neho žiadajú peniaze.
V prípade, že ste na tieto podvodné maily už zareagovali a uhradili požadovanú sumu, čím Vám bola spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní.
Ukážka, ako môže podvodný e-mail/SMS vyzerať:
Že ide o podvod rozoznáte aj podľa nepravdivých údajov uvedených v podvodnom maile: zákaznícka podpora SP nefunguje 24 hodín a telefónne číslo na ZC je 0850 122 413 a nie 0850 192 413.
Slovenská pošta tiež neposkytuje službu platobnej brány a akékoľvek poslané peniaze cez akúkoľvek službu či banku vždy jednoducho prídu, nie je potrebné platbu prijimať zadávaním akýchkoľvek údajov.
Odporúčame vždy si overiť uvedené informácie na oficiálnom webe Slovenskej pošty. Rovnako odporúčame nikdy neklikať na žiadny link v podozrivých mailoch.
Facebook / Hoaxy a podvody, Polícia SR, posta.sk
Toto ste už čítali?
Leo Express: Začína sa rekonštrukcia nástupíšť v žst Podunajské Biskupice
Leo Express informuje, že z dôvodu rekonštrukcie...