
„Som veľmi rád, že naše požiadavky boli vypočuté. Zasadzovali sme sa najmä o to, aby sa nastavili realistické termíny ukončenia registrácie vozidiel, ktoré nespĺňajú normu Euro 7. Tieto termíny sú pre výrobcov veľmi dôležité. Rovnako tak sme dosiahli, aby sa upravili viaceré skúšobné podmienky a emisné limity pre ľahké úžitkové vozidlá,“
- vyjadril spokojnosť s finálnym znením Euro 7 minister dopravy Joz1ef Ráž.
Slovensko svoje požiadavky presadzovalo spoločne s ďalšími krajinami – Českom, Maďarskom, Poľskom, Rumunskom, Bulharskom, Talianskom a Francúzskom. Dosiahli, aby sa ľahké úžitkové vozidlá mohli registrovať 42 mesiacov a ťažké úžitkové vozidlá 60 mesiacov od začiatku uplatňovania nariadenia, ak nebudú plniť normu Euro 7. Skúšobné podmienky a emisné limity pre ľahké vozidlá sa zas upravili tak, aby vychádzali zo súčasnej normy Euro 6e.
„Výsledkom dohody je, že automobilový priemysel nebude musieť v čase prechodu na elektromobilitu či vodík vynakladať veľké investície na úpravu súčasných spaľovacích motorov, čo by viedlo k zvýšeniu cien pre konečného spotrebiteľa. Aj z tohto pohľadu teda môžeme dohodu považovať za naše víťazstvo,“
- dodal minister dopravy.
Ministerstvo dopravy SR
Toto ste už čítali?

Zoltán Hájos: „Dunajská Streda vždy bola bohaté na hodnoty, súdržnosť a vnútornú silu komunity, vďaka ktorej mesto prekvitá.”
V rámci Dní svätého Juraja sa 26. apríla v Mestskom...

Svedectvo minulosti je zodpovednosťou budúcnosti
Dňa 8. mája uplynie 80 rokov od konca druhej svetovej...